Ο νέος δίσκος της Ελεωνόρας Ζουγανέλη
O νέος δίσκος «Μ’ αγαπούσες κι άνθιζε» της Ελεωνόρας Ζουγανέλη έχει 12 καινούρια τραγούδια σε μουσική του Μίνου Μάτσα και στίχους της Ελένης Φωτάκη (εκτός από δύο που οι στίχοι είναι του Μάτσα). Μιλάμε για τον πιο συμπαγή μέχρι τώρα δίσκο της με ενιαίο ύφος και αισθητική που αποφεύγει τις ασκήσεις εντυπωσιασμού και τις ενορχηστρωτικές ή άλλες ακροβασίες. Εκεί που αξίζει να σταθεί κανείς σχετικά με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη, που έχει καταφέρει να μην την «καταπιεί» το επίθετό της όπως συμβαίνει συχνά, είναι ότι ακολουθεί αντίστροφη πορεία από άλλες ερμηνεύτριες της γενιάς της. Ενώ ξεκίνησε με πιο «εύκολα» ίσως και αδιάφορα τραγούδια ραδιοφωνικού airplay (βλ. «Κλαίω κι οδηγώ στην Αττική οδό και κάτω απ’ τη ζακέτα φοράω νυχτικό», «Μπάσταρδε πονάνε οι λέξεις»), από τον προηγούμενό της δίσκο, αλλά κυρίως με αυτόν που θα κυκλοφορήσει στις 4 Δεκεμβρίου φτιάχνει ένα πιο σοβαρό και πιθανά διαχρονικό ρεπερτόριο. Έτσι, μάλλον θα ακούγεται πιο σπάνια πια το επιχείρημα ότι είναι εξαιρετική ερμηνεύτρια η Ζουγανέλη, αλλά δεν έχει καλό ρεπερτόριο. Προφανώς, καθοριστικό ρόλο έχει παίξει το γεγονός ότι για πρώτη φορά εμπιστεύεται δύο δημιουργούς που, τόσο μεταξύ τους όσο και με εκείνη, έχουν βρει τις ισορροπίες και βρίσκονται σε μια εξαιρετική στιγμή. Η Ελένη Φωτάκη έχει μπει δυναμικά τα τελευταία χρόνια, χωρίς στιχουργικές ευκολίες, σε ένα δικό της ασπρόμαυρο συναισθηματικό σύμπαν ηρώων οι οποίοι χαρακτηρίζονται από μία θεατρικότητα ή ακόμα και τραγικότητα πολλές φορές. Ο λόγος της θηλυκός, πράγμα που λείπει από τη δισκογραφία τελευταία. Τα ερωτηματικά της και σε αυτό το δίσκο πάντα δυνατά και πάντα στο τέλος.
«Και τώρα νυχτώνει
Βροχές δολοφόνοι
Αρρώστησε ο κήπος
Μετάνιωσες μήπως;».
Ο Μίνως Μάτσας στην πιο δημιουργική του φάση παράγει κι εκείνος αρκετά τραγούδια τελευταία και η Ζουγανέλη ως ερμηνεύτρια των τραγουδιών του θα έλεγε κανείς ότι του ταιριάζει, δίνοντας μια φρεσκάδα στο κάπως ρετρό ηχητικό του περιβάλλον.Η χημεία δε μεταξύ τους από τις πιο δυνατές που έχουν συμβεί τελευταία σε δημιουργικό επίπεδο με εξαιρετικά αποτελέσματα (Νησί, δίσκος με Βελεσιώτου, τραγούδια Χαρούλη…) Με μία πρώτη ακρόαση του δίσκου σημειώνει κανείς ότι η Ελεωνόρα Ζουγανέλη δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με τη φωνή της. Αυτό ακριβώς είναι που κάνει τις ερμηνείες της πιο ουσιαστικές έως και εντυπωσιακές σε κάποια σημεία. Σίγουρα αξίζει να τον ακούσει κανείς αυτόν τον δίσκο ολόκληρο και όχι ένα ή δύο κομμάτια μιας και μιλάμε για τον καλύτερό της δίσκο μέχρι τώρα. Σημειώστε τα: «Το Ρομάντσο», «Μ’ αγαπούσες κι άνθιζε», «Το κορμί της Κοραλίας» και την όμορφη «Μαργαρίτα» που κλείνει το δίσκο. Υ.Γ.: Και ο δίσκος αυτός όπως και άλλοι τελευταία περιέχει καλά λαϊκά τραγούδια και αξίζει κάποια στιγμή να σταθούμε σε αυτά που έχουν πυκνώσει και μερικά από αυτά είναι εξαιρετικά.
Πηγή: www.musicpaper.gr- Previous Τα Κίτρινα Ποδήλατα εξηγούν τι είναι το νέο τους Acoustic Project
- Next The Sisters Of Mercy + Mani Deum στο Gazi Music Hall
0 thoughts on “Ο νέος δίσκος της Ελεωνόρας Ζουγανέλη”